Pages

Friday 8 March 2013

#5 Tergamam

Tergamam?????

Pasti anda semua tertanya-tanya kepada tajuk saya kali ini tergamam kan?

Kisah ini berlaku pada hari Khamis kemarin. Kejadian ini berlaku sewaktu saya dan kedua rakan hendak balik ke rumah setelah selesainya kelas KPD 3026 bersama pensyarah kesayangan saya iaitu En. Zulkifli.

Keluar sahaja dari kelas, kami terus menuju ke arah basikal kami yang berwarna biru iaitu milik saya, berwarna kuning milik Noor Ibadah dan satu lagi berwarna putih iaitu milik Safira. Kami mengayuh basikal dengan berhati-hati.

Entah bagaimana, TIBA-TIBA..........

Dengan sekelip mata, Ibadah telah terjatuh daripada basikalnya. Saya yang menurutnya dari belakang terus tergamam. Nasib baiklah sewaktu dia jatuh tidak ada kereta atau motorsikal yang melalui di situ. Saya hanya mampu tergamam dan tidak tahu hendak berbuat apa-apa.

Namun, Ibadah telah ditolong oleh pelajar Upsi yang lain. Saya pun tidak tahu kenapa saya tidak turun dari basikal untuk menolongnya bangun semula. Waktu itu perasaan saya sangat terkejut dan terketar-ketar apabila melihat rakan saya telah terjatuh.

Kata Ibadah, sebab dia terjatuh kerana berlanggar dengan tayar belakang basikal Safira dan tidak mampu untuk mengawal lagi lalu terjatuh. Safira yang berada di hadapan tidak tahu apa-apa langsung lalu

Gambar sekadar hiasan




Pengajaran dan Ulasan :

Patutkah saya tergamam sahaja??hahaha
Pesanan :  Berhati-hatilah membawa kenderaan walaupun ia hanya sebuah basikal. :)


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.